Tuesday 23 June 2015

Ulasan Pembaca Buku Aku Dia & Rezeki

Teks:  Rahiza Haszian Abdul Rahim
Gambar:  Koleksi peribadi



Saya khatam membaca buku ini malam tadi. Dalam kesibukan harian, saya masih memastikan sekurang-kurangnya dapat menghabiskan satu buku dalam masa seminggu.
 
Buku ini sebenarnya merupakan himpunan pengalaman seorang penjual dadih yang ditulisnya sendiri. Walaupun menggunakan bahasa santai, susunannya sangat teratur. Apa yang menarik, dalam setiap peristiwa yang beliau lalui, dia akan menemukan hikmah dan pengajaran di sebaliknya.
 
Saya terpana membaca satu kisah di sebalik musibah. Seorang Tuan Haji telah kehilangan kasutnya di masjid lalu penulis menemuinya sedang menunggang motosikal dengan berkaki ayam. Pastinya kasut itu sangat berharga kerana merupakan hadiah daripada anaknya yang dibeli di luar negara. Namun Tuan Haji berkata, "Kalau kita redha, Allah akan tambah pahala." Allahu... teringat peristiwa diragut minggu lepas. Adakah saya redha? Di tahap manakah keimanan saya? Ada bermacam lagi kisah yang akan membuatkan kita berfikir dan terus berfikir. 
 
Rakan-rakan yang berminat untuk mendapatkan buku ini boleh berhubung terus dengan penulisnya Abang Long
 
P/S: Saya tidak diminta pun membuat ulasan ini tetapi catitan ini lahir ikhlas dari hati dan pemerhatian saya. Di saat pasaran buku dilambakkan dengan novel cinta (saya tak kata semua novel cinta itu tidak berkualiti), kita perlu memilih bahan bacaan yang memberi manfaat dan tambah nilai dalam hidup kita. Wallahualam.
 
 
Untuk yang berminat untuk dapatkan buku ini boleh buat pembelian dengan kami
 
Buku Aku Dia Dan Rezeki RM23.00
Postage : RM7.00 
RM 30 SEMENANJUNG / RM33 SABAH SARAWAK 
Boleh terus isi borang tempahan di sini ya ;)

http://bukuallahtempatmeminta.blogspot.com/p/untuk-membuat-pembayaran-sila-bank-in.html

No comments:

Post a Comment