Friday, 28 October 2016

PROJEK PEMBINAAN MASJID BARU KG.BALIK BATU*, *MASJID TANAH,MELAKA BERHAMPIRAN TANJUNG BIDARA*

ASSALAMUALAIKUM SEMUA SAUDARAKU YG DIRAHMATI ALLAH.

Ruj: *WM ATJ 01/16*

Bismillahirrahmanirrahim.
************************

*PROJEK PEMBINAAN MASJID BARU KG.BALIK BATU*, *MASJID TANAH,MELAKA BERHAMPIRAN TANJUNG BIDARA*
************************

Jom sama2 kita tambah Nilai *Saham Wakaf Akhirat* kita..apa lagi yg lebih mahal jika nak dibandingkan dengan pahala *Wakaf Tanah* ini untuk projek pembangunan Masjid..selagi Masjid ini dijadikan tempat beribadah bg umat Islam. Berwakaflah berapa sahaja nilainya yang penting saudara/saudari sudah membantu agama Allah.
Semoga pahala *amal* ini mengalir terus *till jannah*.Amin

Ayuh *mohon sebar luaskan* ke semua *wasap grup* *FB* *IG* *MEDIUM SOSIAL*saudara sekalian.

Semoga ianya juga menjadi sebahagian pahala amal jariah yg mudah untuk kita semua membantu agama Allah..insyaAllah..

Jazakallahukhair kepada mereka yang menjadi penggerak kepada risalah amal jariah ini. Hanya Allah yang mampu membalasnya.

*AMANAH,SEPAKAT,BERKAT*

PN ROSYA YUNUS ATJ 001
📞0192314480
*AMAL TILL JANNAH*
🔴www.amaltilljannah.com🔴

Monday, 17 October 2016

TIPS BISNES ONLINE


Pelanggan Allah yang hantar
Allah boleh hantar melalui FB atau tanpa FB
Jangan gentar tinggalkan FB
Bilamana waktu solat sudah tiba

(Perkongsian dari Page MMR)




BUKU MMR RM18.00
BUKU ATM RM18 (Berbaki 2 sahaja lagi)
Postage RM11


#sayajualbukuMMR #dropshipbuku #mulabisnesonline

Sunday, 9 October 2016

Mula Bisnes Dropship

Untuk mereka yang serius nak belajar bisnes secara online, langkah mudah daftar kelas blog bisnes, belajar membina blog jualan, belajar menjual buku secara dropship. Ambil pesanan pelanggan, ambil komisen. Tidak perlu simpan stok, COD atau urus penghantaran.

Hanya fokus belajar dan berjualan, tambah ilmu sambil buat income. Daftar sebagai AGEN DROPSHIP BUKU, kalian akan dapat FREE BUKU MINI BCK

Bersyukur

Teks : Anys Idayu Zakaria

Allahu, bila hati bermaharajakan nafsu dan duit, duit banyak keliling pinggang pun rasa macam tak cukup-cukup, kiri kanan depan belakang duit pun masih rasa kurang.

Ya Allah jadikanlah kami hambaMu yang tak tamak haloba dan tahu bersyukur dengan nikmatMu.

Tuesday, 20 September 2016

BUKU RAHSIA PENULISAN BERPENGARUH



RAHSIA PENULISAN BERPENGARUH
RM 15 SENASKAH
RM 7 POS 
(RM22 SENASKAH TERMASUK POS) 



12 MINIT PERTAMA
Setiap kali meletakkan post di FB, ia akan 'hidup selama 12 minit. Jika komen dan like berlaku dalam tempoh tersebut, hayat post akan bertambah 12 minit lagi. Inilah logaritma asas di FB. Ruangan komen turut mempunya sistem interaksi LIKE & REPLY dapat bantu post tersebut muncul di wall rakan-rakan. Jika ada komen, kita perlu menjawab satu persatu. Komen dengan cepat dan klik LIKE pada komen yang disukai.


Jom baca lagi dalam BUKU RAHSIA PENULISAN BERPENGARUH. Hampir 50,000followers di FB semua rahsia ada dikongsi dalam buku ini #sayajual#dropshipbuku

BUKU VERSI MINI BISNES CARA KAMI



BUKU BISNES CARA KAMI & 
VERSI MINI BISNES CARA KAMI

Harga versi penuh rm28

Harga versi mini rm10
Harga tidak termasuk kos pos.

Untuk versi mini ada bonus Doa Amalan Murah Rezeki.







 Ingat satu sahaja, ketika ditimpaa ujian Allah tak minta kita jadi superhero yang boleh selesaikan semua masalah. Dia cuma minta kita SOLAT dan SABAR sahaja. Doa. Kalau kita buat tu, insya Allah mudah jalan kita nak jadi jutawan.


"Jangan tanya apa rahsia kejayaan kami sekarang. Tapi tanyalah betapa sukarnya hari lepaad yang kami lalui untuk mendapatkan semua ketenangan ini. Semoga terinspirasi!" (Petikan BUKU MINI BISNES CARA KAMI)





Buku mini BCK  :

1. Comel, Size A6.

2. 96 mukasurat.

3. Ada bonus Amalan Doa Murah Rezeki

4. Muka pertama ada ruang untuk letak bisnes kad, sesuai sangat jika kalau nak dijadikan free gift untuk customer tersayang.

5. Senang nak bawa ke mana.

Harga rm10 sahaja. Tidak termasuk kos pengeposan 

Tuesday, 6 September 2016

Program Wakaf Kerusi Batu

Ya Allah berikan kami kejayaan dunia akhirat. Assalamualaikum selamat pagi. Alhamdulillah untuk nikmat kehidupan ini. #anysidayuzakaria#kelasonlineblogabdr #mulabisnesonline #agengroupsupportlike


Pagi ni saya kongsi sedikit PROGRAM TERBARU AMAL TILL JANNAH. ATJ melancarkan TABUNG WAKAF KERUSI untuk diwakafkan ke sekolah, masjid, IPT untuk kegunaan ramai. 5 set kerusi untuk fasa 1. Dengan jumlah nilai RM1500 untuk 5set. Jom menyumbangkan hanya RM10 seorang.
๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜


Sedekah sedikit pun tidak mengurangkan harta. Malah lebih dari nikmat rezeki kewangan yang digandakan Allah swt. Yok berazam setiap hari ada sedekah yang kita hulurkan. ๐Ÿ˜๐Ÿ˜

Thursday, 11 August 2016

Amall Till Jannah

ASSALAMUALAIKUM *MUSLIMIN DAN MUSLIMAT* SAHABAT DUNIA DAN AKHIRAT*SALAM PERJUANGAN UNTUK MEREBUT REDHA ALLAH*
DENGAN NAMA ALLAH DAN LAFAZ *BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM*
PIHAK *AMAL TILL JANNAH* AKAN MELANCARKAN *PROGRAM KHAS ISTIQOMAH BUAT JEMAAT KEHORMAT ATJ*

UNTUK MENJAYAKAN PROJEK AMAL SECARA ISTIQOMAH SEPERTI DISENARAIKAN; *AMAL TILL JANNAH* MENJEMPUT *500 AHLI JEMAAH YANG PERTAMA UNTUK BERDAFTAR SEBAGAI AHLI JEMAAH KEHORMAT ATJ*.

Berikut adalah *SKIM AMANAH AKHIRAT*

*SEMUA PROGRAM AKAN DILAKSANAKAN SECARA ISTIQOMAH SETIAP BULAN*
OBJEKTIF PROGRAM:

*1 INDIVIDU 1 TABUNG ATJ*

*JEMAAH KEHORMAT YG BERDAFTAR bolehlah secara *ISTIQOMAH MENABUNG /SEDEKAH/INFAQ HANYA *MINIMUM RM40 BULANAN UNTUK *PROGRAM AMAL BERIKUT*;

๐ŸŒบ *SEDEKAH JUMAAT SETIAP MINGGU*

๐ŸŒบ *TAHLIL ARWAH KHAS UTK IBU BAPA / PASANGAN/KERABAT AHLI YG TELAH MENINGGAL DUNIA SETIAP MINGGU*

๐ŸŒบ *WAKAF 1 KERUSI RODA SETIAP BULAN*

๐ŸŒบ *TAJAAN UMRAH SEORANG JEMAAH ASNAF SETIAP BULAN*

๐ŸŒบ *BAYARAN BIL AIR DAN LETRIK 1 MASJID, 1 RUMAH ANAK YATIM,1 MAAHAD TAHFIZ,1 KELUARGA ASNAF TERPILIH SETIAP BULAN*

๐ŸŒบ *BEKALAN KEPERLUAN MAKANAN KE 1 MAAHAD TAHFIZ, 1 RUMAH ANAK YATIM,1 KELURGA ASNAF DAN OKU TERPILIH SETIAP BULAN*

๐ŸŒบ *BEKALAN 500 BOTOL AIR MINERAL KE PUSAT TAHFIZ TERPILIH SETIAP BULAN*

๐ŸŒบ *WAKAF BUKU AGAMA SETIAP BULAN*

๐ŸŒบ *TABUNG KEBAJIKAN KEMANUSIAAN*

๐ŸŒบ *TABUNG KHAIRAT KEMATIAN AHLI KELUARGA JEMAAH ATJ*

--------------------
*10 PROGRAM LENGKAP INI HANYA DENGAN INFAQ RM40 SECARA ISTIQOMAH BULANAN*

--------------------
*PENDAFTARAN* UNTUK MEREKA YG BERHAJAT MENYERTAI *PROGRAM ISTIQOMAH ATJ* BOLEHLAH KLIK DI LINK SEPERTI BERIKUT;
form online untuk Maklumat Ahli ATJ di
https://docs.google.com/…/1FAIpQLSdcX_w6OIwJjDNf0…/viewform…


*maklumat JEMAAH KEHORMAT adalah RAHSIA dan takkan didedahkan kepada mana2 pihak*
Boleh juga *wassap* taipkan *DAFTAR AK ATJ* hantar kepada *admin* seperti dibawah;

๐Ÿ‘‰Admin Muslimin: *Mohd Khairudin* *016 6615672*

๐Ÿ‘‰Admin Muslimat: *Syazwani Jannah* *012 9284284*

ATJ juga menyediakan satu ruang dan ingin mengajak saudara2 *MUSLIMIN DAN MUSLIMAT* sekalian untuk terus *ISTIQAMAH dalam mengerjakan AMAL SOLEH..dan sememangnya *AMALAN BERSEDEKAH adalah amalan yang amat disukai oleh RASULULLAH S.A.W*

๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š
*PN ROSYA YUNUS

Anys Idayu Zakaria (Wakil Negeri Johor)

Thursday, 14 July 2016

Teknik Malas Masuk Syurga

TEKNIK MALAS' MASUK SYURGA :
Bagi mereka yang qiam on-off, puasa sunat sekali-sekala, sedekah kadang-kadang tapi nak masuk syurga, amalkan teknik ini. Ia di'endorse' oleh Rasulullah sendiri melalui satu hadith yg saya jadikan sebagai cerita di bawah :

Pernah suatu ketika, Rasulullah s.a.w duduk di masjid. Baginda berkata kepada para sahabat bahawa individu yang akan melewati pintu masjid tidak lama lagi adalah ahli syurga. Maka para sahabat pun menunggu dengan penuh debar dan rasa ingin tahu. Ternyata tidak lama kemudian, individu yang melewatinya adalah seorang arab badwi.
Lelaki kampung biasa, bukannya sahabat terkemuka. Keesokan harinya, Nabi s.a.w mengatakan perkara sama. Lantas para sahabat menanti dan ternyata, orang badwi sama yang datang melalui. Masuk hari ketiga, Nabi s.a.w masih mengatakan perkara serupa dan yang ajaibnya individu sama muncul dari pintu masjid.

Sudah tentu para sahabat merasa hairan apa amalan lelaki badwi itu sehingga ia dijamin ahli syurga. Lalu salah seorang dari mereka mengikuti lelaki badwi tersebut ke rumahnya. Ia meminta izin, ’Bolehkah aku tinggal di rumahmu selama 3 hari?’

Lelaki syurga itu membenarkannya.
Hari demi hari berjalan. Sahabat Nabi semakin hairan apakah amalan orang badwi ini kerana dia sedikit pun tidak melihatnya qiam solat malam bersungguh-sungguh.
Akhirnya, sahabat Nabi berterus-terang. ‘Ya fulan, apakah amalan seharianmu sehingga Nabi mengatakan kamu adalah ahli syurga?’

Anda tentu mengagak perkara sama yang saya fikir. Dia mungkin kuat bersedekah, kuat beribadah atau kuat perang jihad fi sabilillah. Ternyata semua telahan itu meleset.
Ini amalan ’biasa’nya :

Lelaki itu menjawab, ’Amalan harianku biasa-biasa sahaja. Cuma di saat sebelum aku tidur, aku akan memaafkan orang yang bersalah kepadaku dan memaafkan kesalahan orang lain yang ingin membuat salah terhadapku’.

‘Easy’ bukan? Ia bertitik-tolak dengan kolam hati. Qolbun Salim, bahasa Al-Qurannya. Ia mengajar kita bahawa Allah Ta’ala hanya menerima hamba yang jernih hatinya sahaja untuk mendiami syurga.
’Hari yang padanya harta benda dan anak-pinak tidak dapat memberikan pertolongan sedikitpun, kecuali mereka yang datang mengadap Allah dengan hati yang selamat sejahtera (Surah Syu’ara, ayat 88-89)

Semoga hati kita akan dijernihkan Tuhan bermula dengan usaha memohon maaf, memaafkan dan menyambung semula silaturrahim, amin.

Quran kata, nak masuk syurga taklah susah mana. Masuk neraka lagi susah. Thats why ketika ahli neraka beratur nak dilempar ke neraka, malaikat penjaganya pun pelik 'apsal hang boleh masuk tempat ni? Dulu tak baca Quran ke? Tak dengar ke kata Rasul yg tempat ni dangerous? (refer surah Mulk). Pelajari & pastikan diri anda intim dgn AlQuran & cari puluhan syort-cut lain nak masuk syurga.


JOM DAPATKAN BUKU 21 FORMULA HIDUP LUAR BIASA. FORMULA UNTUK mencari kebahagian hidup 


 

#‎copypasteUstAsraffAyobb‬ ‪#‎anysidayuzakaria‬ ‪#‎agengroupsupportlike‬ ‪#‎kelasonlineblog‬

Sunday, 19 June 2016

Sumbangan dan Sedekah




Assalamualaikum semua jemaah dan sahabat FB yg dirahmati Allah..

Sy buka ruang sekiranya jika ada mereka yg berhajat untuk menyumbang bg program iftar kali ini..
------------------------------------------
#UPDATE TERKINI 18 JUN 16

๐ŸŒบRM50 per KIT ANAK YATIM (GOODIES +RM20 DUIT RAYA)**untuk 27 orang

๐Ÿ˜ŠJUMLAH TERKUMPUL RM1020
     MASIH BERBAKI RM330
-------------------------------------------

๐ŸŒบRM50 per KIT ANAK TAHFIZ (SEPASANG JUBAH)
**30 LELAKI dan 20 WANITA

๐Ÿ˜ŠJUMLAH TERKUMPUL RM550
     MASIH BERBAKI RM1950
------------------------------------------

๐ŸŒบRM10 untuk KAIN SERBAN bg 30 ANAK TAHFIZ LELAKI

๐Ÿ˜ŠJUMLAH TERKUMPUL RM140
     MASIH BERBAKI RM160
-------------------------------------------

๐ŸŒบRM 50 KIT KASIH ASNAF**100 ASNAF

๐Ÿ˜ŠJUMLAH TERKUMPUL RM3650
     MASIH BERBAKI RM1350
-------------------------------------------
InsyaAllah kita sama2 jadikan ruang ini satu peluang untuk kita infaq lebih2 lagi di bulan RAMADAN yg penuh ganjaran pahala ini..

"SEBAIK-BAIK SEDEKAH ADALAH DI BULAN RAMADAN"๐Ÿ˜Š

Untuk info lanjut wasap sy PN ROSYA YUNUS 0192314480..jazakallahukhair..

#MOHONSHAREJIKASUDI

Munajat Ramadhan

Ya Allah…ya Rahman…ya rahim…

Dalam dakapan Ramadhan yg suci ini, dengan rasa rendah diri, kami yg kerdil dan hina ini memohon doa dgn penuh pengharapan kpdMu ya Allah… semoga Engkau sudi mendengar permintaan kami, krn sesungguhnya Engkaulah Tuhan yg Maha Mendengar.

Ya Fattahu ya alim…
Ajarkanlah kami yg lemah ini utk melihat jln keluar dr semua masalah yg membelenggu kami, bukakanlah hijab kpd kami yg tak mampu melihat setiap kebaikan pd kejadian dan takdirmu. Ya Allah..takdirkanlah yg baik2 utk diri kami, Jgnlah kau menguji kami pd apa yg tidak mampu kami lalui.. Bukakanlah pintu2 rahmatMu utk kami ya Allah…

Ya Allah Rabbul Jalil….
Sejahterakanlah utk kami dgn kesihatan yg baik..supaya dgnnya kami dpt beribadah kpdMu. Ya Allah..ampunkanlah segala dosa kami, krn kami terlalu byk dosa kpdMu ya Allah…Kami lupa akan Engkau ketika sihat, kami ingat pdMu bila ditimpa sakit, kami lupa kdpMu ketika senang, kami ingat pdMu bila dtg kesusahan. Kami lupa kpdMu disaat kami gembira, Kami ingat kpdMu ketika sedih dan kecewa, Kami habiskan usia muda dgn keseronokan dunia, kami mula mengingatiMu tika usia sdh tua, ..justeru ya Allah...ampunilah semua dosa kami..berilah kekuatan kpd kami utk melawan hawa nafsu dan dunia yg sentiasa mlalaikan kami drp mengingatiMu ya Allah…

Ya Allah…ya Rahman..ya Rahim…

Ampunkanlah dosa kedua ibubapa kami,. setiap titik susu ibu yg mgalir dlm diri kami...kau gantilah dgn kebajikan utknya yg boleh mbawanya ke syurgaMu ya Allah...ya Rahman...pd setiap keringat yg mngalir pd tubuh ayah kami dlm mcari rezki kpd kluarga kami...kau gantikanlah dgn keampunan yg mbawa ke syurgaMu ya Allah. Sesungguhnya pengorbanan mereka tdk akan mampu kami membalasnya. Bahkan terkadang mereka hidup dlm kesusahan dan kesempitan, sdgkan kami berada dlm kesenangan dan kemewahan...Justeru kurniakanlah kpd kedua ibubapa kami tempat yg istimewa d syurgaMu ya Allah…..

Ya Allah….

Kami juga memohon ampun utk kaum kerabat kami, sahabat2 kami dan guru2 kami yg terlebih dahulu pergi meninggalkan kami kealam barzakh…golongkanlah mereka dlm org2 kau redhai…apabila tiba pula giliran kami menuju barzakhMU..maka Kau ambillah kami dlm keadaan yg baik2…dlm keampunan dan rahmatMu ya Allah…

Ya Allah ya azizz…
Kurniakanlah kpd kami jiwa yg tenang dan tenteram…hiasilah hati kami dgn sifat syukur, redha, sabar, ikhlas, amanah dan bertanggungjawab…
Kau jauhkanlah drp kami sifat ujub, riak,takabbur, fitnah, mengadu domba, sangka buruk dan khianah.

Ya Rashid…ya rahman…ya Rahim..
Jika ada dikalangan kami mereka yg diuji dgn kesusahan, maka kau bantulah mereka, permudahkanlah urusan mereka, jika ada d klgn kami mereka yg bersedih hati, berikanlah ketenangan dan jln kluar kpd mereka, jika ada d klgn kami sdg berhajat dgn keperluannya, maka tunaikanlah hajat mereka, dan cukupkanlah keperluan mereka, jika ada d klgn kami mereka yg diuji dengan sakit, maka kau sembuhkanlah mereka ya Allah…agar dapat beribadah bsama kami. Jika ada dklgn kami mereka yg derhaka kpd ibubapa atau terkurang dlm melayani mereka, maka kau ampunilah mereka, jdkanlah kami anak2 yg taat dan berbakti..sesungguhnya Engkaulah Tuhan yg maha mendengar dan mengasihi…

Ya Allah ya malikal mulk…

Ya Razak..ya fattahu ya alim…
Kurniakan kpd kami rezeki yg halal lg dberkati. dan jdkanlah dgn rezeki itu kami semakin dekat dgnMu..sebaliknya, jgnlah kau jdkan kami drp gol yg lupa diri setelah mndapat kurniaannMu.

Ya Allah….
Bantukanlah kami dlm menjalankan urusan agama kami, Elokkanlah urusan dunia kami, yg padanya tempat kami mencari kehidupan, Elokkanlah urusan akhirat kami, yg padanya tempat kami akan kembali utk selama2nya.. jdkanlah kehidupan kami ini sebagai tambahan segala kebaikan kpd kami, dan jadikanlah kematian sebagai ketenangan kpd kami dr segala kejahatan, Sesungguhnya kami ingin kembali kpdMu dgn jiwa yg tenang….

Ya Allah ya zal jalali wal ikram…

Ya Allah….Jgnlah kau jdkan ramadhan ini sbg yg terakhir buat kami, temukanlah kami dgn Ramadhan yg akn dtg…
Tapi, Andai ini Ramadhan terakhir buat kami, jdkankanlah puasa kami sbg puasa yg Kau rahmati, jdkanlah ramadhan ini paling bererti, penuh dgn cahaya iman, menerangi kegelapan hati kami menuju redha serta kasih sayangmu ya Allah…jdkanlah ramadhan ini sebagai penghapus dosa2 kami.. Ya Allah…temukanlah kami dgn lailatul qadr…pilihlah kami dikalangan hambaMu yg dpt beramal d mlm al-Qadr….Ya Allah..terimalah amalan kami..terimalah taubah kami..ampunkanlah segala dosa kami...amankanlah kehidupan kami di sana nanti yg kekal abadi…kurniakanlah kpd kami syurgaMu yg maha luas nikmatnya… Aamiin3x Ya Robb

#copypaste #ramadhan

Friday, 27 May 2016

Mutiara Hikmah

“Jika ingin bersedekah atau berbuat baik jangan kita melihat apa yang kita miliki dan bisa kita lakukan, akan tetapi lihatlah ke-Maha Kaya-an Allah dan ke-Maha Kuasa-an Allah yang tidak berbatas.

❤️Mutiara Hikmah Buya Yahya ❤️



Thursday, 26 May 2016

Keuntungan Memberi

KEUNTUNGAN 'MEMBERI' :
1- Ketinggian martabat dan darjat pemberi sedeqah.
2- Memadamkan kemarahan Allah taala.
3- Memberi perlindungan kepada pemberinya dari bala dan kesusahan.
4- Penawar kepada kebanyakan penyakit rohani/hati.
5- Besarnya ganjaran dan pahalanya berlipat ganda
6- Menghapuskan kesalahan dan menebus dosa
7- Sedeqah membawa keberkatan kepada harta dan menambahkan rezeqi.
8- Pencegah dari azab dan jalan memasuki syurga.
9- Bukti kebenaran iman.
10- Menanggalkan sifat buruk dan menghiasinya dengan sifat tepuji.
11- Pintu segala amalan kebaikan.
12- Berada di bawah naungan sedeqahnya pada hari qiamat.


BENTUK SEDEQAH YANG TERBAIK
1. Sedeqah yang disembunyikan.
2. Amalan sedeqah ketika sihat dan kuat lebih baik dari wasiat selepas kematian atau ketika sakit dan nazak.
3. Amalan sedeqah yang dilakukan selepas menunaikan amalan wajib
4. Sedeqah kepada kaum kerabat, khususnya yang yatim dan yang kita tidak rapat atau kita kurang suka.
5. Pemberian sedeqah kepada jiran tetangga
6. Sedeqah yang diberikan kepada rakan sejawat/seperjuangan dan kawan yang berjuang di jalan Allah.
7. Sedeqah di jalan jihad pada jalan Allah sama ada jihad menentang orang kafir mahupun orang munafiq.
8. Sedeqah jariah/ sedeqah yang berterusan.
9. Pada waktu yang tepat dan terpilih
(Tanyalah Ustaz TV 9, Ustaz Zaharuddin)

Moga bermanfaat. :)
.
‪#‎anysidayuzakaria‬ ‪#‎kelasonlineblog‬ ‪#‎agengroupsupportlike‬ ‪#‎janapendapatandenganblog‬

Wednesday, 25 May 2016

Setiap Sesuatu Dengan Izin Allah

Besarkan harapan, jangan besarkan masalah. Yakinlah bahawa selalu ada harapan sebab kita bertuhan Allah SWT.

❤️ Wisata Hati Ustaz Yusuf Mansur ❤️

Assalamualaikum sselamat pagi
.
‪#‎anysidayuzakaria‬ ‪#‎kelasonlineblog‬ ‪#‎agengroupsupportlike‬ ‪#‎amaltilljannah‬

Thursday, 5 May 2016

Amalan Zikir Asmaul Husna

ZIKIR ASMAUL HUSNA MENGATASI MASALAH HUTANG

Ya Fattah, Ya Basith, Ya Wasi', Ya Razaq, Ya Ghoniy, Ya Mughni, Ya Awwal.

Dibaca sebanyak 40 kali setiap satu zikir. Atau sekurangnya 11kali setiap satu. Dan diikuti doa bicara hati.

Didoakan moga memberi manfaat untuk amalan kita bersama. Assalamualaikum selamat malam :)
.
#anysidayuzakaria #Mulabisnesonline #kelasonlineblog #agengroupsupportlike

Kitab Selawat Barakah Makkiyah

Teks : Anys Idayu Zakaria 



AMALAN MURAH REZEKI antara yang saya amalkan membaca selawat dalam KITAB BARAKAH MAKIYYAH ini. Asbabnya dpermudahkan urusan dan dideraskan rezeki. Antara keajaiban yang saya pernah alami sendiri, setiap kali lepas membacanya, pasti ada rezeki masuk. Yang penting konsisten amalkan, yakin dengan Allah swt. Insy Allah dipermudahkan 

Siapa yang serius nak dapatkan kitab ini, boleh pm atau whatspp saya ye (0177912993) saya hanya ada 5 buah shaja lagi :)  

Monday, 18 April 2016

Kisah Sedekah Anak Kecil

Friday, 25 April 2014

Kisah Sedekah Anak Kecil


Teks : Anys Idayu Hj Zakaria

Bismilllah. Assalamualaikum. Sudah hari jumaat hari ini. Rezeki pemberiaan Allah swt tidak terbatas banyaknya. Bukan hanya wang ringgit, malah dari pelbagai bentuk.  Hari ini saya terpanggil untuk berkongsi satu kisah tentang sedekah, yang berlaku awal minggu ini. Begini kisahnya.
Hari Ahad yang lalu ketika pulang dari sekolah, cuaca dengan hujan lebat mencurah bumi. Beg sekolah anak ini basah kuyup kerana ketika menunggu ketibaan van sekolah hujan telah lebat. Turun dan sampai pula di rumah nenek, masih lagi hujan. Beg tersebut telah terputus tali dan terkoyak. Pada waktu petang, apabila mama pulang dari kerja, anak ini bercerita perihal beg tersebut.
"Mama, beg sekolah kakak dah terkoyak, putus tali. Dah tak boleh guna lagi,"
" Kita beli hujung minggu nanti ye, tunggu mama gaji. Sementara guna dulu beg lama, boleh tak"
" Ok, boleh," jawab kakak.
"Mama tadi di sekolah kakak derma RM5, guna duit yang atuk bagi pagi tadi. Duit mama bagi dah habis buat beli jajan. Kakak tak de duit syiling, tinggal RM5 je. Kakak derma masuk tabung,"
"Alhamdulillah, bagus, niat kerana Allah Taala tak?"
Jawab si kakak, dah niat, dan terus masuk duit dalam tabung.
Keesokkan harinya, kebetulan sekolah agama bercuti sempena Pertandingan Tilawah Al Quran. Menjelang lewat pagi, mama menerima panggilan telefon dari kakak.
"Mama, kakak dah dapat beg sekolah baru, cantik warna pink hitam, nenek belikan"
"La, kenapa kakak suruh nenek beli, kan mama dah bagitahu nanti cuti hujung minggu kita cari beg, berapa harga beg tu"

"Taklah, nenek yang nak belikan, kakak tak mintak pun. RM59 harganya"

"Ucap terima kasih dengan nenek ya,"

"Okey mama, beg ni kakak bawa pergi sekolah kebangsaan tau. Beg lama guna untuk sekolah agama. Bye mama," dengan suara girang sekali.


Beberapa hari selepas kejadian, dalam diam ''mama'' terfikir, Alhamdulillah, rezeki kakak, Allah gantikan semula apa yang telah kakak keluarkan tempoh hari dengan mendapat beg sekolah baru. Semoga kakak terus istiqomah bersedekah pada mereka yang memerlukan. Mudah-mudahan Allah swt limpahkan rezeki yang tak terhingga pada mu wahai anakku.

Tips Mencukupkan Rezeki

[TIPS MENCUKUPKAN REZEKI]

Al-fatihah (7 kali)

Al-Ikhlas (13 kali)

Solat dhuha (4 rakaat)
.



‪#‎bisnescarakami‬ ‪#‎tipfellina‬ ‪#‎sayajualbukubisnescarakami‬

Friday, 8 April 2016

Suci Dalam Debu

SUCI DLM DEBU - IKLIM
Engkau bagai air yang jernih
๐Ÿ”นItulah diri kita yang sebenar (Ruh)
Di dalam bekas yang berdebu
๐Ÿ”นJasad/Badan yang asalnya di jadikan dari tanah.
Zahirnya kotoran itu terlihat
๐Ÿ”นSifat manusia suka melihat keburukan orang lain
kesucian terlindung jua
๐Ÿ”นHal-hal yang baik biasanya tak beberapa di pandang dan ambil peduli.
Cinta bukan hanya di mata
๐Ÿ”นCinta bukan dari sudut syariat semata-mata @ solat
Cinta hadir di dalam jiwa
๐Ÿ”นCinta yang mutlak terbit dari hati yang suci dan bersih @ zikrullah

Biarlah salah di mata mereka
๐Ÿ”นMereka yang benar-benar mahu menjadi hamba ALLAH di pandang serong dan rendah oleh masyarakat

Biar perbezaan terlihat, antara kita
๐Ÿ”นPerbezaan di antara hamba ALLAH dan hamba Dunia

Kuharap engkau kan terima
๐Ÿ”นBermunajat agar di terima Ilahi

Walau di pandang hina
๐Ÿ”นSebagai hamba yang hina

Namun hakikat cinta kita, kita yang rasa
๐Ÿ”นPerasaan yang wujud antara hamba dan penciptanya tidak dapat di ungkap dengan kata-kata

Suatu hari nanti, pastikan bercahaya
๐Ÿ”นDi alam akhirat

Pintu akan terbuka, kita langkah bersama
๐Ÿ”นBila mendapat syurga bersama mereka-mereka yang berjaya

Di situ kita lihat, bersinarlah hakikat
๐Ÿ”นDiri kita yang sebenar.. berseri-seri dan bersinar

Debu jadi permata, hina jadi mulia
๐Ÿ”นRoh mereka-mereka yang soleh, yang dihina di dunia menjadi mulia di akhirat

Bukan khayalan, yang aku berikan
๐Ÿ”นKitab Al Quran

Tapi keyakinan yang nyata
๐Ÿ”นKitab yang memberi keyakinan dan cahaya kebenaran.

Dinyanyikan oleh Saleem Iklim pada tahun 1990.. Setelah 25 tahun baru terurai isinya..๐Ÿ˜”๐Ÿ˜Š
.
‪#‎anysidayuzakaria‬ ‪#‎Mulabisnesonline‬ ‪#‎copypasteamalltilljannah‬ ‪#‎agengroupsupportlike‬ ‪#‎kelasonlineblog

Thursday, 7 April 2016

Strategi Marketing

Janji Allah, "Jaga AKU, pasti AKU jaga urusan kamu"

Petikan dari Buku "MUdahnya Menjemput Rezeki".

Tentang seorang yang bekerja menyusun batu, apabila tiba batu terakhir untuk di susun, azan berkumandang. Lantas beliau letakkan batu terakhir tersebut dan bergegas menunaikan solat.

"Jika saya menghabiskan batu terakhir tersebut, ini bermaksud saya memBESARKAN batu tersebut bukan memBESARKAN Allah"

Itu lah kita. Manusia yang pendosa, Sering bergantung harap pada manusia. Pada tools, strategi, tips dan pemasaran yang hebat. Sedangkan Allah dah tunjuk, Sebaik-baik strategi marketing adalah strategi marketing dengan AKU.

+ Solat awal waktu
+ Bersedekah
+ Menjaga keharmonian hubungan sesama manusia
+ Dhuha
+ Tahajjud
+ Taubat

Jom muhasabah diri. Moga kita jadi Usahawan Islam yang sentiasa mendapat keredhaan Allah swt
๐Ÿ˜Š
.
‪#‎bukuMMR‬ ‪#‎sayajual‬ ‪#‎kelasonlineblog‬ ‪#‎anysidayuzakaria‬ ‪#‎mulabisnesonline‬ ‪#‎agengroupsupportlike‬

Monday, 4 April 2016

Jangan Malu Hadiri Majlis ilmu

Daripada Abu Waqid Al Laitsi Radhiallahanhu berkata:
Ketika Rasulullah saw  sedang duduk bersama-sama para sahabat dalam majlis ilmu di masjid, tiba-tiba datang tiga orang. Dua orang terus menyertai majlis Rasulullah saw.

Orang yang pertama ia melihat ada tempat kosong di tengah-tengah halaqah maka ia pun terus duduk.

Orang yang kedua hanya duduk dibahagian belakang majlis.

Adapun orang ketiga (kerana ia melihat orang ramai maka ia rasa malu masuk ke majlis ilmu itu) maka ia terus pergi ke tempat lain.

Maka setelah selesai nabi saw bersabda : Hendakkah kamu aku beritahu tentang 3 orang yang baru datang tadi.

Yang pertama ia bersungguh untuk  mencari ilmu maka Allah memberikan tempat kepadanya. Yang kedua ia merasa malu ( tak bersungguh sungguh) maka Allah juga malu daripadanya (tidak memberinya ilmu yang banyak). Adapun yang ketiga maka ia berpaling dari Allah, maka Allah berpaling juga daripadanya.

(Hadis Riwayat Bukhari, Muslim, Ahmad dan Tirmizi)

Pengajaran hadis:
~ janganlah malu menuntut ilmu walaupun siapa diri kita. Assalamualaikum selamat malam.
.
#anysidayuzakaria #amaltilljannah

Wednesday, 9 March 2016

Catatan Dhuha - Gerhana Matahari

Catatan Dhuha

Hari ini berlaku gerhana matahari di negara ini sebagai tanda kekuasaan Allah SWT. Matahari yang gagah perkasa dengan kepanasan yang tidak mampu di dekati oleh manusia. Namun terpaksa tunduk kepada kekuasaan Allah.

Tetapi kenapa manusia sebagai hamba yang banyak menerima nikmat Allah SWT masih angkuh  tidak mahu tunduk kepada peraturan Allah SWT?. Semoga kita tergolong di kalangan hambaNya yang tidak derhaka dan ragu kepada peraturan Allah SWT.

Ustaz Idris Hj  Ahmad 29 Jamadil Awal 1437/ 9 Mac 2016 Rabu.

Salam zohor ;)

Sunday, 6 March 2016

Amalan Mudahnya Menjemput Rasa Tenang

Teks : Buku Mudahnya Menjemput Rezeki 

 
2 Formula mudah dari Buku Mudahnya Menjemput Rezeki

> Buat banyak-banyak apa yang Allah suka, nescaya mudah-mudah saja Allah beri apa yang kita suka

> Susahkan diri tinggalkan apa yang Allah benci, nescaya mudah-mudah saja Allah kabulkan hajat di hati

Salam zohor 
.
‪#‎tipbukumudahnyamenjemputrezeki‬ ‪#‎sayajual‬
‪#‎anysidayuzakaria‬

Sunday, 21 February 2016

Syukurlah Dengan Bersolat

● Tak Solat Subuh, bangun pukul 9.30 pagi, Allah masih izinkan kita untuk bernafas diatas muka bumi Allah.

● Tak Solat Zohor, balik rumah makan nasi lauk ikan keli, rasa ikan keli. Makan mee goreng, rasa mee goreng, itulah nikmat yang Allah bagi walaupun tak solat.

● Tak Solat Asar, masih boleh pergi gim angkat berat, boleh main bola walaupun sengaja tinggal solat. Angkat besi 50kg boleh, angkat takbir tak boleh, itulah manusia yang kurang ajar dengan Allah.

● Tak Solat Maghrib, nak bini Allah bagi, nak anak Allah bagi, nak rumah Allah bagi, nak kenderaan Allah bagi, walaupun meninggalkan solat. Ini menunjukkan Allah Maha Pemurah.

● Tak Solat Isyak, Allah tetap bagi rezeki, Allah bagi sihat walafiat, tak sakit.

● Beruntung kita ni walaupun tak solat, Allah tak azabkan kita sekarang. Kalau zaman Nabi Musa a.s kalau tak solat, Allah Taala bagi CASH jadi muka BABI.

● Tapi kita ni menumpang Rahmat Nabi Muhammad SAW, Allah tangguhkan dulu azabNya. Allah beritahu dalam Al-Quran, balasan di Akhirat sangatlah dashyat bagi orang yang meninggalkan solat.


Peringatan untuk diri kita. Muhasabah diri :)
.
Copypastepetikankuliah
‪#‎anysidayuzakaria‬

Wednesday, 10 February 2016

Bisnes Dropship Buku Bacaan

"Setiap peristiwa yang berlaku di sekeliling kita adalah jalan-jalan ke syurga atau laluan-laluan ke neraka. Mimpi kita mungkin sama. Mahu nama kita TERKENAL DI LANGIT."

Alhamdulillah buku terlajak laris masih lagi BUKU BISNES CARA KAMI.

Beberapa buku baru menanti, jom la sambar heheh

Terkenal di Langit (Khairul Hakimin Muhammad)

Jimat Dari Dapur (Izham Alias & Ashraf Shuib)

Sukses Bukan Mimpi (Shah Othman)
.
Untuk yang berminat dropship juga dialu-alukan.

Tuesday, 9 February 2016

Projek Wakaf Pembangunan Masjid

Bismillahirrahmanirrahim..dengan nama Allah yg maha pemurah lagi maha penyayang..

Amal Till Jannah dengan rendah diri menjemput para jemaah semua untuk sama-sama meraih pahala yang berkekalan hingga ke syurga menerusi

👉PROJEK WAKAF PEMBANGUNAN MASJID
KG. BALIK BATU,LOT 2125 MUKIM SG.BARU TENGAH,MASJID TANAH,ALOR GAJAH,MELAKA

👉WAKAF 1 LOT RM50

👉JUMLAH DANA YANG DIPERLUKAN RM1.5 JUTA

insyaAllah saya percaya dalam contact list kita pasti ada lebih 100 friendlist..diharapkan dengan bantuan para jemaah semua untuk viralkan Projek Wakaf Masjid ini bagi pihak AMAL TILL JANNAH dapat merealisasikan impian besar penduduk yang amat memerlukan Rumah Allah sebagai satu tempat ibadah dan program komuniti serta pusat pembelajaran sepanjang hayat.

Pihak ATJ juga amat berbesar hati sekiranya ada jemaah yang bole sama-sama turut terlibat baik secara lansung atau tidak lansung dalam kerja-kerja pembangunan wakaf Masjid ini.

InsyaAllah dalam jangka masa panjang..ATJ ingin membangunkan pusat kelompok bestari dengan membina rumah perlindungan untuk Anak-anak Yatim dan Asnaf, warga emas, gelandangan dan fakir miskin.

Setiap penyertaan Wakaf para jemaah sekalian akan diberikan Sijil Wakaf dan pihak ATJ merakamkan setinggi-tinggi penghargaan buat jemaah semua yang turut serta dalam membantu kerja-kerja amal pembangunan Masjid ini.

Untuk maklumat lanjut dan sebarang pertanyaan..bolehla hubungi wakil pengurusan ATJ iaitu Pn Rosyamila Yunus 0192314480.

👉Bagi sebarang urusan transaksi WAKAF, jemaah boleh terus lengkapkan butiran seperti di bawah;

↘Nama  penuh Pewakaf:
↘Jumlah Wakaf:
↘Alamat:
↘No.Tel:
↘Butiran transaksi:

🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷

Bank Islam Rasmi Amal Till Jannah ✅1212 2010 020166

Maybank✅5121 8334 0641 (Rohsamila Yunus)

✏tagkan "WAKAF MASJID" dan sms/wasapkan butiran transaksi ke 0192314480 atau emailkan kepada amaltilljannah@gmail.com

***Sila lafazkan/baca niat wakaf seperti di bawah:

✋"Dengan nama Allah, saya mewakafkan duit sebanyak (RM) __________ untuk pembangunan Masjid melalui Amal Till Jannah kerana Allah Taala"

----------------------------------
Dengan itu, saya mewakili pihak Amal Till Jannah menerima wakaf/infaq/sedekah saudara/saudari untuk program pembangunan Wakaf Masjid ini. Hanya Allah berhak membalasnya dengan sebesar-besar kebaikan baik dunia dan akhirat.Semoga Masjid yang akan dibina ini akan menjadi pusat ibadah /dakwah dan pembangunan ummah Islam berkonsepkan 24 jam dengan pelbagai aktiviti yang dapat mengimarahkan masjid baik dari peringkat awal kanak-kanak hingga warga emas..insyaAllah

"Salam Dakwah Fisabilillah"

Pn Rosyamila Yunus (0192314480)
✅amaltilljannah.blogspot.my
✅Fb:amal till jannah

Friday, 29 January 2016

Jadual Kehidupan Harian

Untuk perkongsian kita bersama Insya Allah
.
JADUAL KEHIDUPAN HARIAN YANG DISUSUN USTAZ ISMAIL KAMUS

1. bangun malam ( sekitar jam 3 pg)-mandi dan ambil wuduk

2. solat sunat wuduk.

3. solat sunat taubat.

4. solat sunat tahajjud (8 rakaat).

5. solat sunat hajat ( minta Allah makbulkan permintaan kita, bila2 masa kita minta).

6. solat sunat witir 3 rakaat.

7. istighfr 100x

8. tahlil 300x

9. ู„ุงَุงِูٕ„َู‡َ ุงِูٕ„ุงَّ ุงَูٔ†ْุชَ ุณُุจْุญَุง ู†َูƒَ ุงِูٕ†ِّูŠْ ูƒُู†ุชُ ู…ِู†َ ุงู„ุธَّุง ู„ِู…ِูŠْู†َ. kali 40

10. tasbih 40x

11. solat sunat fajar.

12. solat subuh
.
13. baca yaassin lepas subuh.

14. solat sunat dhuha 6 rakaat.

15. Solat Zohor.-solat sunat sebelum-solat sunat selepas

16.Solat Asar-solat sunat sebelum

17. Solat maghrib-solat sunat selepas

18. Solat Isya'-solat sunat sebelum-solat sunat selepas

19. Sebelum tidur baca :- al-quran- surah Al-mulk- surah sajjadah- surah al-waqiah

20.setiap hari mesti sedekah, walaupun sedikit.
.
“Didunia bukan tempat untuk berehat, tetapi tempat untuk beribadat."
Ustaz Ismail Kamus.

Ya Allah Ya Tuhanku...kurniakanlah juga kepada hambamu ini kenikmatan beribadat sebagaimana Engkau kurniakan kepada orang2 yang Engkau cintai
.
‪#‎anysidayuzakaria‬
‪#‎amaltilljannah‬

Thursday, 28 January 2016

Bisnes Dropship Buku


Buku pun ada Carta Popular, terlajak lariss gitu hehhe

1. Paling top mengungguli carta beberapa minggu - Buku Bisnes Cara Kami

2. Kembali masuk carta - Buku 365 Tip Didik Anak Gaya Nabi

3. Dashyatnya Tahajud & Subuh
.
Alhamdulillah dan tahniah kepada semua agen dropship buku
.
Makin bersemangat bila setiap bulan capai target dapat rewards kan

Ketawa Bius Kesakitan Buku Aku Dia & Rezeki

Ketawa Bius Kesakitan.
.
.
Memang ada kebenarannya apabila kita sakit, cuba fikirkan tentang perkara lain yang menarik, manis dan boleh menyebabkan kita ketawa, insyaAllah, berupaya menjadi 'ubat yang mujarab' walaupun sekeitika.

Zikir. Istighfar. Selawat. Sedekah juga memainkan peranan penting memberikan ketenangan fikiran dan ketenteraman jiwa.

Teringat sewaktu Jururawat menolak katil saya menuju ke bilik bedah. Sejujurnya, hanya Allah yang maha mengetahui tahap kebimbangan dan kegalauan hati.

Berusaha beristighfar dan berselawat. Namun, bisikan halus dari musuh Allah juga semakin rancak.
Namun, perbualan 2 orang Jururawat sewaktu membawa saya ke bilik bedah, kelihatan mampu membuatkan saya tersenyum dan langsung terbayangkan apa yang mereka bualkan.

"Eh, kau pun pakai Qu Puteh?" tanya seorang Jururawat wanita kepada rakannya, seorang Jururawat lelaki.

"Eh, ada ke Datuk Vida kata Qu Puteh tu untuk wanita sahaja? tak ada kan?" balas rakannya, tidak mahu mengalah.

"Hei, orang lelaki kalau putih sangat tak hensem lah, biar dark, tall and hensem ..."
Tidak sempat Jururawat wanita itu menghabiskan ayatnya. Terus sahaja Jururawat lelaki memintas.
"Macam aku, kan? kan? kan?"

Mereka ketawa riang.

Saya pula tersenyum.
 Terlupa seketika yang saya sedang dibawa ke bilik bedah.
Masuk sahaja ke dalam bilik pemeriksaan pertama. Seorang Pembantu Perubatan membelek rekod kesihatan saya dan memandang saya dengan senyuman.

"Nama encik?" soalnya ringkas.

Apabila saya menyebut nama penuh saya. Terus sahaja Pembantu Perubatan itu tertawa kecil. "Nasib baik bukan Feroz Khan ..."

Alangkah bahagianya jika saban hari hidup ini dipenuhi dengan gurauan
Sekali lagi saya terlupa yang saya berada dihadapan pintu bilik bedah.
‪#‎HTAR‬
***
.
.
[Bekerja itu jihad. Manusia bagi gaji lambat, Allah bagi pahala cepat].
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Berhajat untuk memiliki buku AKU DIA & REZEKI ?


Boleh hubungi saya untuk belian ya

Berminat untuk daftar sebagai dropship juga dialu-alukan

Wednesday, 20 January 2016

Cara Hidup Orang Islam

Orang kita kata:
"Nak hidup senang, kena banyak simpan duit"
.
.
Dalam Islam:
"Nak hidup senang, kena banyak keluar duit (sedekah)"

.
.
Orang kita kata:
"Dah kaya, baru bantu orang miskin"
.
.
Dalam Islam:
"Nak kaya, kena bantu orang miskin"
.
--- Dari buku "Bisnes Cara Kami" by Raffelinna. KAMI CABAR Anda!
.
Nak dapatkan buku BISNES CARA KAMI, Boleh pm ya wink emoticon
Nak buat dropship pun boleh juga. Belajar menjemput rezeki melalui buku-buku motivasi bisnes

Monday, 18 January 2016

Nikmat Rezeki Dari Allah

© Sihat itu rezeki
© Bahagia itu rezeki
© Banyak masa juga rezeki
© Disayangi juga rezeki
© Tak putus duit itu rezeki
© Dapat apa-apa yang baik pun rezeki.
[Buku ‪#‎BisnesCaraKami‬]
.
.
Bersyukurlah dengan semua nikmat yang kita perolehi. Jangan asyik merungut dan tak puas hati sana sini.

Apa kata ramai-ramai kita ucap "ALHAMDULILLAH"
.
.
‪#‎Anysidayuzakaria‬ ‪#‎Amaltilljannah‬ ‪#‎Mulabisnesonline‬ ‪#‎kelasonlineblog‬ ‪#‎janapendapatandenganblog‬ ‪#‎janapendapatandengandropshipbuku‬ ‪#‎Janapendapatandenganakademibekerjadirumah‬ ‪#‎GSLEF‬

Sunday, 17 January 2016

"Sesungguhnya Allah swt mengucapkan salam kepada kamu semua & Allah swt berkata sesungguhnya Allah suka pada dunia kamu ini 3 perkara:

1.lidah yang sentiasa berzikir

2.hati yang sentiasa khusyuk

3.jasad yang sabar menanggung ujian."

Friday, 15 January 2016

Sabar Dan Solat

Pada saat kita menyoal,"Aku dah buat semua benda tetapi kenapa hidup aku tidak berubah?"..... Itulah saatnya kita telah mendahului Allah swt dengan menghukum atau mempersoalkanNya. Itulah saatnya sangkaan kita 'benar'- Allah swt itu seolah-olah menzalimi kita.
.
Apa yang kita patut buat?

Banyakkan mohon keampunanNya.


Senaraikan apa yang anda boleh buat untuk lebih dekatiNya

Faham bahawa DIA hanya berikan yang terbaik kepada kita kerana DIA

Maha Baik & Maha Hikmah Bijaksana.

Sabar dan solat. Mungkin kita belum cukup konsisten dan expect doa kita makbul masa tu juga.

Sabar dan Solat. Allah swt tahu apa yang terbaik dan waktu yang terbaik untuk kita.
.



‪#‎21formulahidupluarbiasa‬
‪#‎sayajualbukumotivasibisnes‬
‪#‎janapendapatandengandropshipbuku‬

Thursday, 14 January 2016

Kekuatan Solat Tahajud

Dari Abu Malik Al-Asyรกri
Nabi bersabda : "Sesungguhnya di dalam syurga ada ruang yang luarnya dapat dilihat dari dalamnya, dan dalamnya kelihatan dari luarnya, yang disediakan Allah bagi orang yang menyedekahkan makanan, lembut dalam percakapan, diikuti dengan puasa dan solat malam ketika manusia tidur"
(Riwayat Ahmad)


 RM 27.00 senaskah termasuk pos semanjung 
RM30.00 sabah sarawak


Sumber : Buku KEKUATAN & DAHSYATNYA TAHAJUD & SUBUH

.

Wednesday, 13 January 2016

Dahsyatnya Kekuatan Sujud




Subhanallah!

Allahuabar!

Sujudlah! Sujudlah!

Supaya kita yang tiada apa-apa ini, yang hanya debu ini, punya erti dan nilai di hadapan Allah yang Maha Agung!!!
(Sumber : BUKU TAHAJUD&SUBUH)
.
Assalamualaikum, selamat malam. Yok tidur, pasang niat moga Allah sedarkan kita untuk bangun tahajud

‪#‎Anysidayuzakaria‬ ‪#‎Janapendapatandenganakademibekerjadirumah‬ ‪#‎janapendapatandengandropshipbuku‬

Tuesday, 12 January 2016

Fasa Kehidupan

Tiga fasa yang melucukan dalam kehidupan.

1. Di umur Remaja
Kamu miliki masa + tenaga
Tapi kamu tidak mempunyai harta.

2. Ketika fasa bekerja
Kamu miliki harta + tenaga
Tapi kamu tidak mempunyai masa.

3. Ketika fasa usia warga emas
Kamu miliki harta + masa

Tapi kamu tidak mempunyai tenaga

Inilah kehidupan...
Ketika dianugerahkan sesuatu kepada kamu

Diambil sesuatu yang lain dari kamu

Kite selalu percaya kehidupan orang lain lebih baik daripada kita

Orang lain pula percaya kehidupan kita lebih baik daripada mereka...
Semua itu terjadi kerana kita kehilangan sesuatu yangg penting dalam kehidupan kita dan ia adalah :
(Qanaah : Merasa Cukup)

Jika kita ingin tahu kedudukan kita di sisi ALLAH,

Perhatikanlah kedudukan ALLAH dalam hati kita.๐Ÿ˜”

"Semoga urusan kita hari ini diberkati dan dipermudahkan InsyaAllah"
.
Salam asar 
.
‪#‎Amaltilljannah‬

Monday, 11 January 2016

Jom Berdoa

Dunia ini memang disediakan untuk kita, manusia.
Tapi kita jangan memaksa diri dengan hal-hal yang di luar batas yang sewajarnya.
Sebab bila itu terjadi, bukan dunia yang terengkuh, melainkan bayangan neraka.
(Ustaz Yusuf Mansur - Buku Doa-doa Kunci Rezki)

.
.
Ya Allah, kurniakanlah kepada kami rezeki yang luar, halal, baik dan berkat, kerana kuyakin Engkaulah sebaik-baiknya pemberi rezeki
Amin Ya Rabbal'alamin
.
.
‪#‎anysidayuzakaria‬ ‪#‎gurukelasonlineblogabdr‬ ‪#‎janapendapatandengandropshipbuku‬ ‪#‎janapendapatandenganakademibekerjadirumah‬ ‪#‎mulabisnesonline‬ ‪#‎janapendapatandenganblog‬

Sunday, 10 January 2016

Tips Untuk Usahawan Dunia Akhirat

Usahawan dunia akhirat, hingga tengah malam dia buat marketing. Dia bangun solat dia muhasabah hingga dapat apa kesalahan.
.
.
Orang gagal
Mereka melihat kejayaan dari sudut, ANGAN-ANGAN. Berangan nak jadi kaya, berangan nak jadi Famous glomous, berangan nak jadi JUTAWAN.
.
Tapi hidup penuh alasan.

"kenapa aku tidak berjaya semua aku dah buat? Ingat senang ka nak buat sales? "
.
Anda lihat di bawah apa fel buat masa nak dapat sales awal dulu.
.
1) letak target satu hari 10 parcel( hakikat masa tu tak logik)
.
2) fel layan customer yg inbox.
.
3) fel inbox kenalan fel di fb yg mana dh bertahun tak jumpa. Tanya diorang minat dak nak beli barang fel
.
4) fel update status selalu, fel pastikan org tau fel menjual . Sampai ada kawan remove .
.
5) gagahkan diri masuk dalam group2. Masa tu famos group ibu mengandung, sampai kena block. ( tapi fel dpt banyak kawan dari situ)
.
6) customer belum bankin, kakfel mesej semula. Dah mesej kakfel tanya dia jadi tak nak beli? Pujuk dia hingga beli
.
7) habis customer beli barang ada yg kakfel jadikan kawan, ambik fb dia, main komen2 dgn dia hingga kakfel jual produk apa pon dia beli.
.
8) kakfel call customer tanya feedback habiskan masa bergayut.
.
9) kakfel bawak barang2 jualan kakfel dgn suami kami pergi menjual dari bonet. Bagi org alert kami meniaga apa. ( awal2 mmg syok sendiri lerr takdak org tapi lama2 org sedar)
.
10) kakfel gigih masa tu scroll kisah kejayaan org2 yg famos. Kakfel kaji kenapa customer dia ramai. Malam2 kami suami isteri belajar... Belajar dari org.
.
Anda pernah buat semua? Ada lagi tambahan lain, ini baru fasa satu.
.
Kalau fasa satu pon belum buat.
Tak payah nak berangan jadi JUTAWAN kalau belum buat semua ni!
.
Suruh jual cakap susah nak jual, suruh promote cakap malu, suruh pergi cari org cakap takde masa!
.
.
.
Anda BELUM LAYAK BERJAYA!!
‪#‎tipsfelinnanadea‬
sentapkan,
.
psst : Nak bagi tahu buku BISNES CARA KAMI, kak fel Dah sampai stok.