Friday, 29 January 2016

Jadual Kehidupan Harian

Untuk perkongsian kita bersama Insya Allah
.
JADUAL KEHIDUPAN HARIAN YANG DISUSUN USTAZ ISMAIL KAMUS

1. bangun malam ( sekitar jam 3 pg)-mandi dan ambil wuduk

2. solat sunat wuduk.

3. solat sunat taubat.

4. solat sunat tahajjud (8 rakaat).

5. solat sunat hajat ( minta Allah makbulkan permintaan kita, bila2 masa kita minta).

6. solat sunat witir 3 rakaat.

7. istighfr 100x

8. tahlil 300x

9. لاَإِلَهَ إِلاَّ أَنْتَ سُبْحَا نَكَ إِنِّيْ كُنتُ مِنَ الظَّا لِمِيْنَ. kali 40

10. tasbih 40x

11. solat sunat fajar.

12. solat subuh
.
13. baca yaassin lepas subuh.

14. solat sunat dhuha 6 rakaat.

15. Solat Zohor.-solat sunat sebelum-solat sunat selepas

16.Solat Asar-solat sunat sebelum

17. Solat maghrib-solat sunat selepas

18. Solat Isya'-solat sunat sebelum-solat sunat selepas

19. Sebelum tidur baca :- al-quran- surah Al-mulk- surah sajjadah- surah al-waqiah

20.setiap hari mesti sedekah, walaupun sedikit.
.
“Didunia bukan tempat untuk berehat, tetapi tempat untuk beribadat."
Ustaz Ismail Kamus.

Ya Allah Ya Tuhanku...kurniakanlah juga kepada hambamu ini kenikmatan beribadat sebagaimana Engkau kurniakan kepada orang2 yang Engkau cintai
.
‪#‎anysidayuzakaria‬
‪#‎amaltilljannah‬

Thursday, 28 January 2016

Bisnes Dropship Buku


Buku pun ada Carta Popular, terlajak lariss gitu hehhe

1. Paling top mengungguli carta beberapa minggu - Buku Bisnes Cara Kami

2. Kembali masuk carta - Buku 365 Tip Didik Anak Gaya Nabi

3. Dashyatnya Tahajud & Subuh
.
Alhamdulillah dan tahniah kepada semua agen dropship buku
.
Makin bersemangat bila setiap bulan capai target dapat rewards kan

Ketawa Bius Kesakitan Buku Aku Dia & Rezeki

Ketawa Bius Kesakitan.
.
.
Memang ada kebenarannya apabila kita sakit, cuba fikirkan tentang perkara lain yang menarik, manis dan boleh menyebabkan kita ketawa, insyaAllah, berupaya menjadi 'ubat yang mujarab' walaupun sekeitika.

Zikir. Istighfar. Selawat. Sedekah juga memainkan peranan penting memberikan ketenangan fikiran dan ketenteraman jiwa.

Teringat sewaktu Jururawat menolak katil saya menuju ke bilik bedah. Sejujurnya, hanya Allah yang maha mengetahui tahap kebimbangan dan kegalauan hati.

Berusaha beristighfar dan berselawat. Namun, bisikan halus dari musuh Allah juga semakin rancak.
Namun, perbualan 2 orang Jururawat sewaktu membawa saya ke bilik bedah, kelihatan mampu membuatkan saya tersenyum dan langsung terbayangkan apa yang mereka bualkan.

"Eh, kau pun pakai Qu Puteh?" tanya seorang Jururawat wanita kepada rakannya, seorang Jururawat lelaki.

"Eh, ada ke Datuk Vida kata Qu Puteh tu untuk wanita sahaja? tak ada kan?" balas rakannya, tidak mahu mengalah.

"Hei, orang lelaki kalau putih sangat tak hensem lah, biar dark, tall and hensem ..."
Tidak sempat Jururawat wanita itu menghabiskan ayatnya. Terus sahaja Jururawat lelaki memintas.
"Macam aku, kan? kan? kan?"

Mereka ketawa riang.

Saya pula tersenyum.
 Terlupa seketika yang saya sedang dibawa ke bilik bedah.
Masuk sahaja ke dalam bilik pemeriksaan pertama. Seorang Pembantu Perubatan membelek rekod kesihatan saya dan memandang saya dengan senyuman.

"Nama encik?" soalnya ringkas.

Apabila saya menyebut nama penuh saya. Terus sahaja Pembantu Perubatan itu tertawa kecil. "Nasib baik bukan Feroz Khan ..."

Alangkah bahagianya jika saban hari hidup ini dipenuhi dengan gurauan
Sekali lagi saya terlupa yang saya berada dihadapan pintu bilik bedah.
‪#‎HTAR‬
***
.
.
[Bekerja itu jihad. Manusia bagi gaji lambat, Allah bagi pahala cepat].
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Berhajat untuk memiliki buku AKU DIA & REZEKI ?


Boleh hubungi saya untuk belian ya

Berminat untuk daftar sebagai dropship juga dialu-alukan

Wednesday, 20 January 2016

Cara Hidup Orang Islam

Orang kita kata:
"Nak hidup senang, kena banyak simpan duit"
.
.
Dalam Islam:
"Nak hidup senang, kena banyak keluar duit (sedekah)"

.
.
Orang kita kata:
"Dah kaya, baru bantu orang miskin"
.
.
Dalam Islam:
"Nak kaya, kena bantu orang miskin"
.
--- Dari buku "Bisnes Cara Kami" by Raffelinna. KAMI CABAR Anda!
.
Nak dapatkan buku BISNES CARA KAMI, Boleh pm ya wink emoticon
Nak buat dropship pun boleh juga. Belajar menjemput rezeki melalui buku-buku motivasi bisnes

Monday, 18 January 2016

Nikmat Rezeki Dari Allah

© Sihat itu rezeki
© Bahagia itu rezeki
© Banyak masa juga rezeki
© Disayangi juga rezeki
© Tak putus duit itu rezeki
© Dapat apa-apa yang baik pun rezeki.
[Buku ‪#‎BisnesCaraKami‬]
.
.
Bersyukurlah dengan semua nikmat yang kita perolehi. Jangan asyik merungut dan tak puas hati sana sini.

Apa kata ramai-ramai kita ucap "ALHAMDULILLAH"
.
.
‪#‎Anysidayuzakaria‬ ‪#‎Amaltilljannah‬ ‪#‎Mulabisnesonline‬ ‪#‎kelasonlineblog‬ ‪#‎janapendapatandenganblog‬ ‪#‎janapendapatandengandropshipbuku‬ ‪#‎Janapendapatandenganakademibekerjadirumah‬ ‪#‎GSLEF‬

Sunday, 17 January 2016

"Sesungguhnya Allah swt mengucapkan salam kepada kamu semua & Allah swt berkata sesungguhnya Allah suka pada dunia kamu ini 3 perkara:

1.lidah yang sentiasa berzikir

2.hati yang sentiasa khusyuk

3.jasad yang sabar menanggung ujian."

Friday, 15 January 2016

Sabar Dan Solat

Pada saat kita menyoal,"Aku dah buat semua benda tetapi kenapa hidup aku tidak berubah?"..... Itulah saatnya kita telah mendahului Allah swt dengan menghukum atau mempersoalkanNya. Itulah saatnya sangkaan kita 'benar'- Allah swt itu seolah-olah menzalimi kita.
.
Apa yang kita patut buat?

Banyakkan mohon keampunanNya.


Senaraikan apa yang anda boleh buat untuk lebih dekatiNya

Faham bahawa DIA hanya berikan yang terbaik kepada kita kerana DIA

Maha Baik & Maha Hikmah Bijaksana.

Sabar dan solat. Mungkin kita belum cukup konsisten dan expect doa kita makbul masa tu juga.

Sabar dan Solat. Allah swt tahu apa yang terbaik dan waktu yang terbaik untuk kita.
.



‪#‎21formulahidupluarbiasa‬
‪#‎sayajualbukumotivasibisnes‬
‪#‎janapendapatandengandropshipbuku‬

Thursday, 14 January 2016

Kekuatan Solat Tahajud

Dari Abu Malik Al-Asyári
Nabi bersabda : "Sesungguhnya di dalam syurga ada ruang yang luarnya dapat dilihat dari dalamnya, dan dalamnya kelihatan dari luarnya, yang disediakan Allah bagi orang yang menyedekahkan makanan, lembut dalam percakapan, diikuti dengan puasa dan solat malam ketika manusia tidur"
(Riwayat Ahmad)


 RM 27.00 senaskah termasuk pos semanjung 
RM30.00 sabah sarawak


Sumber : Buku KEKUATAN & DAHSYATNYA TAHAJUD & SUBUH

.

Wednesday, 13 January 2016

Dahsyatnya Kekuatan Sujud




Subhanallah!

Allahuabar!

Sujudlah! Sujudlah!

Supaya kita yang tiada apa-apa ini, yang hanya debu ini, punya erti dan nilai di hadapan Allah yang Maha Agung!!!
(Sumber : BUKU TAHAJUD&SUBUH)
.
Assalamualaikum, selamat malam. Yok tidur, pasang niat moga Allah sedarkan kita untuk bangun tahajud

‪#‎Anysidayuzakaria‬ ‪#‎Janapendapatandenganakademibekerjadirumah‬ ‪#‎janapendapatandengandropshipbuku‬

Tuesday, 12 January 2016

Fasa Kehidupan

Tiga fasa yang melucukan dalam kehidupan.

1. Di umur Remaja
Kamu miliki masa + tenaga
Tapi kamu tidak mempunyai harta.

2. Ketika fasa bekerja
Kamu miliki harta + tenaga
Tapi kamu tidak mempunyai masa.

3. Ketika fasa usia warga emas
Kamu miliki harta + masa

Tapi kamu tidak mempunyai tenaga

Inilah kehidupan...
Ketika dianugerahkan sesuatu kepada kamu

Diambil sesuatu yang lain dari kamu

Kite selalu percaya kehidupan orang lain lebih baik daripada kita

Orang lain pula percaya kehidupan kita lebih baik daripada mereka...
Semua itu terjadi kerana kita kehilangan sesuatu yangg penting dalam kehidupan kita dan ia adalah :
(Qanaah : Merasa Cukup)

Jika kita ingin tahu kedudukan kita di sisi ALLAH,

Perhatikanlah kedudukan ALLAH dalam hati kita.😔

"Semoga urusan kita hari ini diberkati dan dipermudahkan InsyaAllah"
.
Salam asar 
.
‪#‎Amaltilljannah‬

Monday, 11 January 2016

Jom Berdoa

Dunia ini memang disediakan untuk kita, manusia.
Tapi kita jangan memaksa diri dengan hal-hal yang di luar batas yang sewajarnya.
Sebab bila itu terjadi, bukan dunia yang terengkuh, melainkan bayangan neraka.
(Ustaz Yusuf Mansur - Buku Doa-doa Kunci Rezki)

.
.
Ya Allah, kurniakanlah kepada kami rezeki yang luar, halal, baik dan berkat, kerana kuyakin Engkaulah sebaik-baiknya pemberi rezeki
Amin Ya Rabbal'alamin
.
.
‪#‎anysidayuzakaria‬ ‪#‎gurukelasonlineblogabdr‬ ‪#‎janapendapatandengandropshipbuku‬ ‪#‎janapendapatandenganakademibekerjadirumah‬ ‪#‎mulabisnesonline‬ ‪#‎janapendapatandenganblog‬

Sunday, 10 January 2016

Tips Untuk Usahawan Dunia Akhirat

Usahawan dunia akhirat, hingga tengah malam dia buat marketing. Dia bangun solat dia muhasabah hingga dapat apa kesalahan.
.
.
Orang gagal
Mereka melihat kejayaan dari sudut, ANGAN-ANGAN. Berangan nak jadi kaya, berangan nak jadi Famous glomous, berangan nak jadi JUTAWAN.
.
Tapi hidup penuh alasan.

"kenapa aku tidak berjaya semua aku dah buat? Ingat senang ka nak buat sales? "
.
Anda lihat di bawah apa fel buat masa nak dapat sales awal dulu.
.
1) letak target satu hari 10 parcel( hakikat masa tu tak logik)
.
2) fel layan customer yg inbox.
.
3) fel inbox kenalan fel di fb yg mana dh bertahun tak jumpa. Tanya diorang minat dak nak beli barang fel
.
4) fel update status selalu, fel pastikan org tau fel menjual . Sampai ada kawan remove .
.
5) gagahkan diri masuk dalam group2. Masa tu famos group ibu mengandung, sampai kena block. ( tapi fel dpt banyak kawan dari situ)
.
6) customer belum bankin, kakfel mesej semula. Dah mesej kakfel tanya dia jadi tak nak beli? Pujuk dia hingga beli
.
7) habis customer beli barang ada yg kakfel jadikan kawan, ambik fb dia, main komen2 dgn dia hingga kakfel jual produk apa pon dia beli.
.
8) kakfel call customer tanya feedback habiskan masa bergayut.
.
9) kakfel bawak barang2 jualan kakfel dgn suami kami pergi menjual dari bonet. Bagi org alert kami meniaga apa. ( awal2 mmg syok sendiri lerr takdak org tapi lama2 org sedar)
.
10) kakfel gigih masa tu scroll kisah kejayaan org2 yg famos. Kakfel kaji kenapa customer dia ramai. Malam2 kami suami isteri belajar... Belajar dari org.
.
Anda pernah buat semua? Ada lagi tambahan lain, ini baru fasa satu.
.
Kalau fasa satu pon belum buat.
Tak payah nak berangan jadi JUTAWAN kalau belum buat semua ni!
.
Suruh jual cakap susah nak jual, suruh promote cakap malu, suruh pergi cari org cakap takde masa!
.
.
.
Anda BELUM LAYAK BERJAYA!!
‪#‎tipsfelinnanadea‬
sentapkan,
.
psst : Nak bagi tahu buku BISNES CARA KAMI, kak fel Dah sampai stok.